tisdag 5 augusti 2008

a drop in the ocean


hmm okej, läsare. idag är de en tanke dag. ska bara skriva om känslor och sånt idag! okej, fråga nummer ett: kan man bli arg på någon för att den har blivit kär? de är en sån jävla svår fråga egentligen, kan man de? om man tänker från två sidor så är de nog ja och nej på den. en grej är ju om man har varit tsm med någon så blir ens kompis tsm med samma kille efter en själv. de är en jävla konstig känsla, men kan man verkligen klandra eller bli arg på den för att den har ramlat kär i fel person. och vad säger egentligen att de är fel person? och ska personen som har blivit kär i "fel person" verkligen behöva få skuldkänslor för något som känns så rätt? hur man än vrider och vänder på de så blir de ändå olika svar! nu låter jag säkert som världens emo (om nån som är emo läser de här så ta inte illa upp) men kärlek ställer fan till de på alla olika sätt. fråga nummer två: när är rätt tid för att säga att man är kär i någon? när kan man egentligen säga att man är kär i någon och att man är tsm? de är fan en lika svår fråga de också, och de blir olika svar hur man än vrider och vänder på den frågan också. vissa har jätte lätt att bli kär i folk de kan ta dom en träff och dom vet redan att dom vill ha ett seriöst förhållande, de kan bero på att dom ser de bästa i personen hela tiden! samtidigt kan de ju även vara en dålig sak. och raka motsatsen till den personen är ju den som har svårt att bli kär i någon. den behöver månader för att ens kunna säga att den tycker om personen mer än en vän, de kan ju vara en bra sak för då känner man ju verkligen personen utan och innan, innan man tar för givet att man är tsm osv. men när är rätt tid att säga att man är tsm med någon, är de efter 5 träffar?, 2 månader? en gång? jag vette fan , men jag försöker klura ut svaret på den. men hela tiden så låter de konstigt eller blir fel på nått sätt. den sötnosen som har kommit på ett vettigt svar på den frågan kan ju skriva till mig så jag får höra :) nu borde jag ju iallafall ha tagit priset för världens töntigaste inlägg men jaa, jag visste inte vad jag skulle skriva annars så de fick bli nått sånt här!



The air cuts like glass and you taste like winter. And how long will you last, forever. And congratulations you've become what you wanted. Stepping out of this car with that look in your eyes and knowing that you've never looked so beautiful.

Inga kommentarer: