måndag 29 december 2008

död






















Home sweet home, de är väl så man säger? Efter en helg i Storvreta så är jag absolut död ska jag säga er. Drar dagarna lite kortfattat.


Lördag: Samling 9:15 på Jernvallen, åkte mini buss ner till Uppsala, va helt jävla uppjagad och taggad så jag kunde i sova i bussen. Kom dit, åkte och käka sen lämna vi grejerna på skolan och sen bar de av till match direkt. Vann med 4-0 mot hmm jag kommer faktiskt inte ihåg vad dom hette. Sen så åkte vi tillbaka till skolan och sen va de en till match 3-2 om jag inte har helt fel där men de har jag säkert. Sen vart de sova och sådär.


Söndag: Vi vart väckta vid klockan 8 nån gång, käka frukost sen så spelade vi match, vi spelade oavgjort 3-3, sen så kollade vi på killarna som spelade match. dom spelade också oavgjort sen så hade vi kvartsfinal 22:50 mot Bele Barkaby. Vi vann den med 1-0, inga stora siffror men vinst som vinst. Sen så åkte vi hem och käka natt mat sen sova.

Måndag: 07:00 ringde klockan. Ehe, skit pigg nog. Käkade frukost och de va kallt som satan ute, och så duktig som jag är så glömde jag ju min dunjacka hemma så de blev en tunn jacka hela cupen, inte så jätte roligt men de som inte dödar de härdar (?) Sen så bar de av mot match igen, den här gången semi. Vi tog ledningen med 2-0 men tappa sen till 2-2. Vart straffar, efter några missar och några räddningar och några mål så vann vi iaf! Då vart de åka tillbaka till skolan och packa ut allting och tagga för final. Vi stannade på ICA och köpte yougurth och sånt sen vart de Allians på direkten. Snabbuppvärmning och rejält nervös sen så blåste matchen igång. vi låg under första halvlek med 4-0 mot ett finskt lag. Finska eliten, dom hade tydligen blivit tränadav en finsklandslagsspelare och blivit plockade till de där laget satt, jaa finns inte så mycket att säga dom va as bra. Sen så tog vi igen i andra till 4-3 dom skullle ha fått ett mål bortdömt och lite mer grejer men jaa. Rättvist va de väl kanske ändå. Känner mig inte så skit nöjd med silver men man kan ju inte bara ha guld hela tiden. Vart hemfärd med Mami och Papi ist för minibuss och nu har jag bara legat och degat.

Imorgon blir de nog ganska lugnt också, tagg inför nyår och en välförjänt sovmorgon :) Lägger en länk till låten vi vaknade till varje morgon på cupen, heh. Au revoir, beso.

Inga kommentarer: