söndag 1 februari 2009

Ily

En sak folk verkar ha väldigt svårt att inse är när dom gör fel. Någonstans i hjärnan eller bara någonstans så borde de finnas något som säger att "Nej, de här är inte rätt. Jag kan inte göra såhär". Men hos vissa personer verkar inte den funktionen fungera. Inte alls. Jag vet inte om de är brist på att bry sig om andra människor. Jag har ingen aning, men jag blir så irriterad på folk som inte kan ta konsekvenser. Har man gjort fel så ska man stå för de och ta konsekvenserna. Problemet ligger dock i att personen själv inte märker att dom har gjort fel fast alla andra människor runt om kring gör de. Frågan är då om cirka 10 personer runt om kring har fel eller den enda personen som har gjort nått. Jag vet, jätte konstigt inlägg men jag blir bara så förbannad på alla som inte tänker. Är de för mycket begärt att folk ska tänka på hur något kan såra någon annan eller vilka konsekvenser de kan bli? Vart ligger problemet? Menar naturligtvis inte att man ska vara felfri, men om man väljer sina möjligheter noga så slipper man alltför stora problem som långt ifrån suddas ut på 2 dagar..


/ B

Inga kommentarer: