söndag 15 februari 2009

Valentine's

I fredags kom jag hem från skolan, trött som jaa jag vet inte vad. Käkade fin middag med la familia kött och potatis. Men jag hann inte käka för jag och Linnéa skulle promt ner på bandyn. Vi åkte dit och va där i 10 min sen så vela vi åka hem. De va ritkgit tråkigt där, inte för att de brukar vara så roligt men man hade ju hopppats på att träffa lite folk iallafall men icke. Vi åkte iallafall hem till mig och pratade lite med min syster som förövrigt är sjukt fin i håret nu när hon har klippt lugg, återkommer imorgon varför hon har gjort de. Efter de gick vi hem till Lajnie och kikade på film, Allt om min buske. Lika bra varje gång, haha. Klockan kvart över 11 somnade båda i soffan. När vi sen vaknade åkte jag hem och sussa tidigt. Sen på lördag förmiddag (Alla hjärtans dag) åkte jag, Sandra och papi till Valbo. Sandra inhandlade sig ett par skit snygga gladiator skor med klack. Och jag ett par blå och vit randiga converse. Sen åkte vi hem en snabbis och käka sen direkt till Jernvallen och kika på min match. Vi vann med jadu, 7 eller 8-1 typ. Sen åkte jag hem och bytte om sen så kom mamis kompis och hennes man typ, så käka vi smörgåstårta med räkor, huhu as gott. Sen så kom Karin och Linnéa hit och vi åkte till ica med Hanna och Annika. Köpte korv, potatis och massa grejer sen hem till Hanna och börja laga käk. Hade riktigt mysigt och roligt, snackade om massa minnen. Vissa vill man bara glömma bort. Sen så kollade vi på en as kass film och så men hade roligt ändå. Åkte hem vid halv 2 nånting. Men för att vara alla hjärtans dag så va de riktigt roligt. Jag hade mina vänner där, dock saknades Julia och Cecilia men dom får vara med nästa år ist. En rejält lyckad alla hjärtans dag. Sen igår (söndag) så var jag bara hemma och gjorde ingenting. Joo, jag cyklade till ica och köpte kakao sen så gjorde jag muffins med chokladbitar i. För första gången lyckades jag med ett bakverk. Sen somna jag tidigt för idag va de prao..

Klockan ringde på 20 över 6, trodde jag skulle avlida. Tog mig upp ur sängen och fick skjuts till min prao av mami. Engströms måleri, va en timme försenad till och med skulle ha varit där 7. Iallafall kom dit och fick såna där fina målarkläder sen så vart de börja måla nå plankor direkt. Målade minst 100 stycken, no krydd. Fick stå ute i ett garage eller njaae typ skjul och måla i 6 minus. Utan värme och tunna kläder. Lite roligt va de för först klockan 8 eller 9 va de frukost sen 11 va de fika sen 1 va de lunch sen fika igen :) haha. Ska man praoa dä kommer man väl gå upp 20 kilo minst. Slutade 3 fast jag skulle ha varit kvar till klockan 4, kom hem och tog feber. Hade 38. Suck, sjuk igen. Sov i 2 timmar sen käka jag mat med mami och nu sitter jag här och bara tar de lugnt. Inge prao imorgon alltså. Får se hur jag känner mig på onsdag och torsdag. Sen så är de loooov, oh gud så skönt. Efter längtat. Blir massa grejer som händer då, återkommer mer detaljerat. Men nu ska jag lägga mig i sängen med 3 täcken och världens bästa film, Pineapple Express. Over and out

/ B

Inga kommentarer: